måndag 19 mars 2012

Hos läkaren på en dålig tid

Villes feber vill inte gå ner. Ikväll åkte jag till doktorn med honom, för att få reda på om det "bara" är feber. När vi kom dit sa dom att det va drygt en halv timmes väntetid. Helt ok tyckte jag eftersom det va drop-in.
Vi gick vidare till väntrummet och jag blev förvånad, det fanns ingen där. Det va alldeles tyst överallt, inte ett ljud, såg inte nån, varken läkare, sjuksköterskor eller patienter. Ja, dom hade väl kaffepaus tänkte jag.
Vi läste lite i tråkiga tidningar, Ville gick runt och tittade på allting och det va verkligen helt dött på det stället. Till slut kom det en läkare ätandes på en bit bulle och sa"Ja ni kan komma in här nu... ni kom in ganska dålig tid, min rast började just då, därför fick ni vänta" Hmm, hur kan man komma till vårdcentralen fel tid? Har dom inga läkare som löser av? Jaja, medans läkaren mumsade i sig bullar, så väntade jag där med ett febrigt barn och som det visade sig hade halsfluss.

1 kommentar:

  1. Men vad dåligt! Stackars liten!

    Sv: Ja, Elsa är väldigt pyttig:) Men inte TUva, hehe. Jag tror hon är typ 110 cm och väger 15 kg..men jag har inte helt koll, pinsamt nog..
    Kram på er!

    SvaraRadera