söndag 15 april 2012

Hej bloggen!

Det va ett tag sen jag skrev nånting... Orsaken är att det har varit en del att göra. Det har bl.a varit förberedelser inför en möhippa, ett 30 års kalas och påsken. Allt detta skulle varit under en o samma helg. Men, jag började känna mig febrig och lite dålig redan på onsdagen (dan innan skärtorsdag) Och det blev värre och värre. Till slut hamnade jag i koma (kändes så iaf) När jag fick vattenkoppor. Jag har ju inte haft det när jag va liten, så nu fick jag det minsann. Dagen efter jag hade märkt mina prickar fick Elina oxå prickar. Dagen efter det fick även Ville prickar. Så här har vi legat alla 3 i vattenkoppor och feber, den ena värre än den andra. Nysä har varit hemma från jobbet hela veckan och tagit hand om allting med lite hjälp av Aleksi.
Så nu är jag inlåst hemma, går inte utanför dörren innan jag ser mänsklig ut igen :( Fy fan vad jag har varit sjuk, rekommenderar er att fixa vattenkoppor till era barn innan dom blir för stora, BARNEN KLARAR SIG SMIDIGARE UNDAN. På mig har det kliat så fruktansvärt att jag emellanåt velat amputera bort huden, har haft hög feber och länge. Varit helt hjälplös. Och på allt detta kunde jag inte ta hand om Jarkko. Inte byta blöjor på honom, inte mata honom, inte krama honom. Det enda jag kunde va att se, men inte röra. Det gjorde ont, så ont att det inte går att beskriva.
Elinas rygg när det började...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar