tisdag 16 oktober 2012

Barbie tårta - steg för steg

Köpte 2 färdiga tårbotten Byggde upp domså att tårtan skulle få rätt form. Det va som pussel till slut för att få den rätt. Små bitar överallt.  På dom översta bitarna lämnade jag ett hål i mitten där jag skulle stoppa in barbie dockan, som jag redan tagit av benen på. Sen fyllde jag mellan alla lager med lite gott o blandat och pysslade ihop tårtan igen. La på lite mer små bitar för att det skulle bli jämt.

Sen  tävkte jag över tårtan med grädde.
La på plastfolie och tryckte till så tt hela biten skulle bli fast och perfekt formad.
Sen fick den stå i kyllskåpet under natten.
På morgonen tog jag fram marsipan locket (köpte färdigt, rosa.) Kavlade den lite så den skulle bli ännu större. Gjorde hål i mitten så att barben skulle passa in. Av den överblivna marsipanbiten gjorde jag en topp till barbien. Sen var det bara att ta fram massa pybtgelé, srössel och annat som man skulle dekorera med och täcka så mycket som möjligt alla fula ställen. Riktigt pilligt, men kul!
Resultatet!!!
Detta va första gången so jag provade att göra en sån här tårta, så jag är minst lika nöjd som Elina blev när hon såg den. Och god blev den oxå, lite synd bara att göra sönder den...

1 kommentar: