lördag 21 januari 2012

Lämnar du ditt barn till pappan?

(Klickbar)

Barnet behöver en förtrolig person som det kan lita på. 
-det är inte pappan.

"Därför tycker jag att en barnflicka, eller i bästa fall en mor- eller farmor,
 är ett utmärkt alternativ om mamman måste börja jobba."

Det finns mycket kvinnliga hjärnegenskaper hos män som kan ta hand om barn.

 Det finns många urdåliga pappor som sticker iväg till kompisar och kanske super.

 Mannens konstiga maskulina doft och mörka stämma passar inte barnen.

"Mamman bör inte lämna ifrån sig barnen under de tre första åren", anser Annica Dahlström, som är professor i histologi och neurobiologi vid Sahlgrenska akademien, Göteborgs universitet.

Helt sjukt!! Eller ska jag inte våga lämna mina barn till Nysä? Våra barn, Nysäs egna hjärtebarn. Nä, hans doft och röst är tydligen inte bra för dom. Och han träffar kompisar ibland och super. Det gör aldrig vi mammor. Tur att jag såg denna artikeln, nu måste jag köpa boken oxå "könet sitter i hjärnan" - skriven av Annica Dahlström. Jag vill ju inte att mina barn skadas!

Nä, Nysä är världens bästa pappa till sina barn. Jag vågar lämna alla barnen till honom utan tvekan, när som helst och hur länge som helst. Han har aldrig skadat dom, aldrig ryckt några axlar ur led eller låtit bebisens huvud hänga o slänga. Han ger dom massa kärlek och ömhet och älskar dom mer än själva livet. Våra barn hade inte mått bra utan en sån underbar pappa!
+

1 kommentar:

  1. Hon som skrivit den där boken är helt verklighetsfrånvänd. Bara för att hon kanske blivit tappad som barn behöver hon ju inte döma ut halva befolkningen.

    SvaraRadera