tisdag 31 januari 2012

Våran vardag

Fick även frågan om hur en vanlig vardag ser ut för oss så här har ni svaret på det. Vi har ingen tidschema här hemma så tiderna här är bara ungefärliga...

Mamma Anne:
06.00 Vaknar. Matar Jarkko och byter blöja på honom. Ligger kvar i sängen och halv sover lite till.
08.00 Gör frukost till Elina och Ville. Gör i ordning dom för dagis.
09.00 Lämnar dom små hjärtegrynen till dagis.
09.15 - 14.00 Min egen tid med Jarkko. Antingen städar jag (beror på hur det ser ut hemma) eller så åker vi iväg och träffar nån kompis, handlar eller gör andra ärenden. Vissa dagar är dock riktigt sega så då ser jag på film och slappar med Jarkko.
14.00 Hämtar Elina och Ville från dagis.
14.30 Tar emot Aleksi från skolan, och fixar mellanmål.
Sen har vi en stund över som jag kanske sätter mig lite vid datorn, pratar med barnen om hur det var i skolan och på dagis idag samt börjar fixa middagen.
16.30 äter vi middag.
17.00 Antingen går vi ut eller leker nånting. Om barnen ist spelar dataspel så hinner jag fixa disken.
18.30 Badar/duschar barnen.
19.00 Fixar kvällsmat
19.30 Borstar barnens tänder och lägger dom.
20.00 Sätter mig på soffan, antingen startar jag datorn eller ser på något program eller någon film.
Plockar undan, fixar disk om det finns något och duschar. Kvällsmys med Jarkko.
23.00 - 00.00 Matar Jarkko för sista gången för dagen och efter det lägger vi oss.

Pappa Nysä
07.00 kommer hem från jobbet, väcker Aleksi och fixar frukost till honom.
07.45 Lämnar Aleksi till skolbussen.
08.00 - 09.00 Hjälper till att fixa i ordning Elina och Ville.
sen säger han god natt och lägger sig.....
Om inte Nysä ska nånstans eller om inte vi alla ska iväg nånstans så vaknar han när han orkar och är med oss resten av kvällen.
20.00 Lägger oftast Ville och somnar tillsammans med honom ibland.
22.45 Åker till jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar